BKM ISMA Kota Bharu lancar Manual Usrah Keluarga

img_4045

Oleh: Malek Raduan

Kota Bharu, 25 Oktober – Biro Keluarga dan Masyarakat (BKM) Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) Kota Bharu telah melancarkan Manual Usrah Keluarga ketika majlis sambutan hari keluarga Isma Kelantan.

Manual usrah keluarga ini akan digunakan sebagai rujukan kepada semua ahli Isma Kota Bharu. BKM Isma Kota Bharu mahukan setiap ahli keluarga mengadakan usrah sendiri yang terdiri daripada suami sebagai ketua, isteri sebagai pembantu dan anak-anak sebagai ahli usrah.

BKM berharap setiap ahli keluarga Isma Kota Bharu dapat merialisasikan hasrat murni ini agar menjadi sebahagian solusi terhadap isu-isu yang berbangkit hari ini dan menjadi keluarga contoh kepada masyarakat setempat.

img_4046

“Saya bersyukur kerana berpeluang melancarkan manual tersebut yang telah tertangguh beberapa bulan kerana mencari masa yang sesuai. Saya juga yakin ahli Isma Kelantan mampu melakukannya dan menjadi qudwah kepada masyarakat. Ia menjadi keperluan kepada masyarakat yang kini terdedah dengan gejala sosial yang semakin kritikal,” kata Ustaz Abdul Rahman Iskandar, ketua BKM Isma Kota Bharu selepas pelancaran Modul Usrah Keluarga ini.

 

 

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian