Melaka henti keluar lesen pusat hiburan keluarga

MELAKA, 3 Ramadan 1438H, Isnin – Kerajaan Melaka berhenti mengeluarkan lesen hiburan keluarga di negeri itu untuk mengkaji semula pengendali berlesen sedia ada.

Ketua Menterinya, Datuk Seri Idris Haron berkata, langkah itu adalah untuk mengenal pasti pengusaha yang menyalahgunakan lesen dengan menukarnya kepada pusat perjudian.

Bagaimanapun katanya, tempoh pemberhentian itu masih belum ditentukan kerana kerajaan negeri memerlukan data tepat termasuk bilangan lesen yang dikeluarkan sebelum ini.

“Kita menyambut baik nasihat dan cadangan Ketua Polis Negara, dan saya mahu lihat berapa banyak lesen pusat hiburan keluarga dikeluarkan setakat ini.

“Kerajaan negeri memainkan peranan besar iaitu menghentikan pengeluaran lesen sehingga semua pengendali sedia ada mematuhi syarat-syarat yang ditetapkan,” katanya kepada pemberita, hari ini.

Beliau berkata, pihaknya juga akan segera membatalkan lesen operasi pusat hiburan keluarga yang tidak mematuhi syarat yang ditetapkan kerajaan negeri.

Sebelum ini, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, tidak adil untuk mana-mana pihak menuding jari kepada polis dalam isu pencegahan judi, sedangkan PBT sendiri yang mengeluarkan lesen dan mempunyai peruntukan undang-undang bagi membendungnya.

The post Melaka henti keluar lesen pusat hiburan keluarga appeared first on Portal Islam dan Melayu.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian