Adik maut, kakak cedera ditembak askar Zionis

Gambar fail

RAMALLAH, 11 Safar 1439H, Selasa – Askar rejim Zionis melepaskan tembakan ke arah dua beradik tidak jauh dari penempatan haram Yahudi di Halamish di barat laut Ramallah, menyebabkan seorang daripada mereka terbunuh dan seorang lagi cedera, hari ini.

Kementerian Kesihatan Palestin mengesahkan, Mohammad Abdullah Mousa, 26, dari perkampungan Deir Ballout di barat Salfit, meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital Israel selepas askar menembak kereta mereka.

Kakaknya, Latifa, 33, cedera di bahu dan keadaannya tidak membimbangkan.

Israel mendakwa askarnya melepaskan tembakan kerana ‘mengesyaki’ kereta dinaiki adik beradik itu diguna untuk melanggar mereka.

Kejadian itu berlaku sehari selepas tujuh anggota pejuang Palestin terbunuh akibat serangan roket rejim Israel ke atas sebuah terowong di Semenanjung Gaza.

Gambar fail

Sementara itu di JERUSALEM, rejim Zionis menangkap sekurang-kurangnya 17 warga Palestin dalam serbuan berterusan sejak malam tadi di Tebing Barat dan timur Jerusalem.

Anggota tentera Israel berpakaian awam dilaporkan menceroboh kem pelarian Qalandia di utara Jerusalem dan menculik tiga pemuda Palestin.

Askar kemudian menyerbu kem itu dengan melepaskan gas pemedih mata, bom dan tembakan menggunakan peluru getah bagi menyuraikan beberapa pemuda Palestin yang menentang mereka. Tiga pemuda Palestin cedera dalam kejadian itu.

Beberapa serbuan kemudian dilakukan ke atas rumah penduduk, termasuk di timur Jerusalem dan menangkap pemuda serta wanita Palestin. – Agensi

The post Adik maut, kakak cedera ditembak askar Zionis appeared first on Portal Islam dan Melayu.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian