Kata Pedang: Wahai pekerja warga China… Malaysia bukan negara kepala bapak kau…

(Kata Pedang adalah segmen lidah pengarang Ismaweb.net. Pandangan Kata Pedang tidak mewakili pendirian rasmi Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana)

SESUKA hati engkau nak berjudi, tak kira tempat. Sesuka hati engkau nak buat undang-undang sendiri. Sesuka hati engkau menyerang pasukan polis kami yang menjaga keselamatan (teringat komunis serang anggota pasukan keselamatan di Bukit Kepong, dalam hutan Perak, Kedah dan Pahang).

Engkau ingat Malaysia ini bapak kau punya. Mentang-mentang engkau banyak tabur duit di negara ini, engkau ingat engkau boleh buat sesuka hati. Engkau jangan ingat kami buta dan pekak. Engkau boleh pekakkan telinga dan butakan mata orang lain dengan wang berbilion-bilion ringgit yang engkau sumbat dalam mulut mereka untuk OBOR di Malaysia.

Patutnya, engkau dihantar pulang bersama Nuan Nuan anak panda. Engkau telah melanggar undang-undang negara ini dan sebagai pekerja asing sepatutnya engkau selayaknya dihalau dari Malaysia.

Kalau, pendatang lain yang melanggar undang-undang negara, apa lagi menyerang anggota polis, sudah lama duduk dalam lokap dan dihalau. Ini bukan negara kepala bapak kau. Negara ini negara kepala-kepala bapak….

Pedang ingatkan rakyat Malaysia, komunis letak senjata dan tandatangan perjanjian di Hatyai, Thailand pada 2 Disember 1989 setelah lebih 41 tahun mengancam keselamatan, membunuh dan mencederakan ramai anggota pasukan keselamatan kita.

Mereka letak senjata saja, tapi fahaman komunis masih tidak luput. Sebab itu mereka tidak hairan pun dengan pasukan keselamatan kita. Sebab itu puluhan pekerja asing warga China berani serang beberapa anggota polis kita di Kuala Lumpur, 11 November lalu.

Dilaporkan, ada lebih 200 pekerja asing warga China yang tinggal di beberapa buah rumah kongsi di Jalan Abraham Off Jalan Khoo Teik Ee. Kuala Lumpur juga pusat tercetusnya Peristiwa 13 Mei.

Pekerja asing warga negara lain tidak pula kita dengar beraani menyerang anggota polis. Kecuali pada 26 Mac 1998 di Depot Imigresen Semenyih, Kajang, apabila pendatang asing dari Aceh merusuh, menyerang pasukan polis. dalam kejadian itu 24 terbunuh, termasuk seorang anggota polis.

Tapi lain macam pula dengan pekerja asing warga China yang anggap Malaysia ini negara bapak dia dan sesuka hati nak buat apa pun. Warga China yang berhijrah ke negara lain, yang pertama mereka bekerja, kemudian berjudi, buka kelab, terbabit dengan pelacuran dan buka kongsi gelap.

Mana perginya suara-suara parti anti-Islam MCA, Gerakan, NGO Cina, MIC dalam kejadian 11 November lalu? Kerajaan China komunis pun hanya diam saja bila rakyatnya merusuh menyerang polis di Malaysia.

Pekerja asing China ini pun dibawa masuk dengan kerjasama MCA. Inilah bahayanya fahaman komunis yang sekarang ini, kononnya, nampak baik, membuka pintu ekonomi menjajah negara lain, termasuk Malaysia – tapi tak mengapa, duit punya pasal. MCA pula menjalin kerjasama dengan parti komunis China.

Disumbat dalam lokap atau dibebaskan? Laporan menyebut kira-kira 63 pekerja China itu terbabit menyerang polis, tetapi tujuh yang ditahan reman untuk siasatan lanjut. Yang lain bagaimana? Pedang hendak lihat sejauh mana tindakan akan diambil terhadap pekerja dari China ini.

Apakah kita tidak bimbang suatu hari nanti pekerja warga China ini akan menubuhkan kumpulan kongsi gelap? Atau, telah wujud pun kumpulan kongsi gelap di kalangan pekerja China itu? Sudahlah kita sekarang ini masih tertanya-tanya siapa 9 Naga.

Memang banyak yang Pedang hendak tulis, tapi cukuplah dengan Pedang kata, halau saja pekerja China yang menyerang anggota polis itu. Terang dan nyata mereka melanggar undang-undang negara. Halau dan senaraihitamkan mereka supaya tidak boleh masuk lagi.

Jangan rakyat sendiri sahaja yang kena tindakan jika menyerang polis, sedangkan kera dihutan disusukan. Halau mereka pulang China, sebagaimana Nuan Nuan si anak panda dihantar pulang, semalam.

Kata Pedang: Sejarah Gee Hin dan Hai San di Perak, ketika awal zaman pendatang China dibawa masuk ke Tanah Melayu, jangan dilupa.

 

 

Kata Pedang: Bila MCA suruh baca Rukun Negara

Kata Pedang: Harap-harap anak Liang Liang tak jadi ultra kiasu

The post Kata Pedang: Wahai pekerja warga China… Malaysia bukan negara kepala bapak kau… appeared first on Portal Islam dan Melayu.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian