Terpulang KPDNKK untuk umum harga minyak setiap minggu

KUALA LUMPUR, 4 Rabiulawal 1439H, Khamis – Kerajaan menyerahkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) untuk memutuskan keperluan mengumumkan perubahan harga bahan bakar khususnya petrol dan diesel setiap minggu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berkata ini bagi mengelak sebarang spekulasi dalam kalangan rakyat mengenai hal itu.

“Saya pernah mengutarakan pada Kabinet, sama ada perlu atau tidak kerajaan umum secara rasmi perubahan harga minyak setiap minggu, sebab formula yang digunakan sudah pun dikenal pasti dan diketahui ramai,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sesi Waktu Pertanyaan-Pertanyaan Menteri di Dewan Rakyat hari ini bagi menjawab pertanyaan Datuk Seri Dr Irmohizam Ibrahim (BN-Kuala Selangor).

Bermula 29 Mac lalu, kerajaan menerusi KPDNKK melaksanakan kaedah pengapungan terkawal penetapan harga jualan runcit petrol dan diesel secara mingguan dan pengumuman perubahan harga dilakukan melalui laman sesawang dan Facebook rasmi kementerian.- Bernama

The post Terpulang KPDNKK untuk umum harga minyak setiap minggu appeared first on Portal Islam dan Melayu.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian