40,000 kakitangan Kementerian Kesihatan masih belum daftar pemilih

TAWAU, 5 Jamadilawal 1439H, Isnin – Kira-kira 40,000 daripada 270,000 kakitangan Kementerian Kesihatan telah disahkan tidak berdaftar dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai pengundi, kata Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Hilmi Yahya.

Beliau menasihatkan, mereka yang masih belum mendaftar sebagai pengundi perlu melakukannya bagi menggunakan hak mereka dalam Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang.

“Kita (kakitangan kerajaan) perlu melaksanakan tanggungjawab sebagai pengundi di kawasan masing-masing.

“Kami mempunyai 1.6 juta kakitangan kerajaan dan kita perlu menyokong kerajaan yang telah menjaga kita (kakitangan), antara lain dengan memberi promosi dan kenaikan gaji, serta menyediakan sistem pencen, dengan kerajaan memperuntukkan RM30 bilion pembayaran pencen setahun untuk kakitangan awam yang bersara,” katanya.

Hilmi, yang merupakan Ahli Parlimen Balik Pulau, bercakap pada demikian program yang dianjurkan oleh gerakan Pemuda UMNO Tawau dengan kerjasama Kolej Kejururawatan Tawau di sini, semalam.

The post 40,000 kakitangan Kementerian Kesihatan masih belum daftar pemilih appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian