Hakikatnya mereka memandang hina ARAHAN ALLAH agar muslimah bertudung

ISU tudung dilarang bagi pekerja hotel wanita adalah salah satu bukti bahawa kuasa politik orang Melayu/Islam lemah ketika ini dan terpaksa tunduk pada “penawaran dan permintaan” pelbagai pihak walaupun golongan minoriti yang Perlembagaan tidak menyebelahi mereka dalam isu ini.

Dari bilik Parlimen, mahkamah dan pejabat Perdana Menteri, kuasa telah diagihkan kepada persatuan-persatuan peniaga dan gerakan sivil.

Pertembungan dibiarkan banyak penjuru, tiada mana-mana pihak memiliki “advantage”, walaupun disebelahi oleh Perlembagaan.

Pluralisme politik.

Apabila begitu keadaannya, masihkah berbaloi untuk umat Islam berperang dan khianat mengkhianati, dalam konteks politik kepartian?

Dan alangkah besarnya pengkhianatan parti serpihan dan NGO “back up”nya (harap terasa) yang bertungkus-lumus berusaha memenangi hati orang bukan Islam yang jelas-jelas tidak mahu Islam berdaulat di tanah pusaka ini.

Apabila ditanya, maka mereka jawab “politik suku, dakwah suku”. Itulah sekularisme.

Orang kafir jangan dihina dalam isu dobi, tapi wanita Islam silakan dihina terang-terangan dalam isu tudung ketika bekerja.

Hakikatnya mereka memandang hina ARAHAN ALLAH agar muslimah bertudung.

Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman

The post Hakikatnya mereka memandang hina ARAHAN ALLAH agar muslimah bertudung appeared first on Portal Islam dan Melayu.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian