Mahfuz keluar PAS

BANGI, 12 Rabiulakhir 1439H, Ahad – Teka-teki pendirian Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar terjawab hari ini selepas mengumumkan keluar daripada PAS berkuatkuasa jam 12 malam ini.

Keputusan meninggalkan parti yang dianggotainya sejak 1984 itu diumumkan dalam satu sidang media di Royal Signature, Alor Setar sebentar tadi.

Memetik laporan Sinar Online, Mahfuz berkata, beliau masih belum memutuskan untuk menyertai mana-mana parti politik lain buat masa ini.

Sebaliknya Mahfuz berkata, beliau akan berkhidmat sebagai wakil rakyat Bebas sehingga satu pengumuman dibuat pada 2018 sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

Kebelakangan ini, Mahfuz dilihat sering bersama dengan gabungan pembangkang Pakatan Harapan termasuk seteru PAS, parti rasis dan cauvinis DAP serta Parti Amanah Negara (PAN).

Penglibatan Mahfuz dalam kebanyakan sidang media dan program Pakatan Harapan mengundang tidak senang pimpinan PAS kerana dilihat cenderung menyokong gabungan itu.

Malah, Oktober lalu, Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah mengesahkan bahawa Mahfuz tidak akan diketengahkan lagi sebagai calon mewakili parti itu pada PRU14.

The post Mahfuz keluar PAS appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian