Tragedi Baitul Maqdis bukti pengaruh Yahudi Zionis ke atas AS: Isma

BANGI, 18 Rabiulawal 1439H, Khamis – Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana, menyeru semua pihak mengambil pengajaran daripada apa yang sedang berlaku di Palestin kebelakangan ini.

Presiden Isma, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman juga menggesa semua pihak memperbetulkan segera langkah dan tanggapan salah dalam menilai skop pertembungan antara rejim Israel dan Palestin.

“Ternyata bahawa pemahaman yang menyempitkan isu-isu krisis dalam kerangka hubungan Israel dengan Palestin, Arab serta dunia Islam adalah salah.

“Oleh itu, perjuangan membebaskan Baitulmaqdis dan Palestin harus mengambil kira penguasaan Yahudi Zionis ke atas kuasa-kuasa besar dunia,” katanya kepada Ismaweb.net, malam tadi.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas hasrat Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump yang mahu mengisytiharkan Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel.

Beliau berkata, gerakan Yahudi Zionis yang meluas dan menyeluruh sebenarnya telah menguasai AS dan Eropah serta mengawal dunia mengikut kehendak Freemason.

Ustaz Abdullah turut yakin keputusan Trump mahu mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel, adalah atas arahan Freemason.

Pemimpin-pemimpin dunia pula kini seolah-olah menjadi boneka yang kelihatan dikawal dan diarah mengikut kemahuan Freemason, katanya.

“Buktinya, keputusan Trump mahu mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel, sekali gus memindahkan kedutaan AS dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis menunjukkan ada kaitan dengan arahan Freemason.

“Maka, apa yang dilakukan Trump menjelaskan satu hakikat strategi yang telah diabaikan oleh pihak Palestin dan dunia Islam dalam perjuangan mereka untuk membebaskan Baitulmaqdis dan membebaskan negara Palestin,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas ‘rancangan gila’ Trump untuk memindahkan kedutaan AS dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis, sekali gus mengisytiharkan bandar yang turut menempatkan masjid suci ketiga umat Islam – Masjid Al-Aqsa – sebagai ibu negara Israel.

“Isma sebagai sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana, menyeru semua pihak mengambil pengajaran daripada apa yang berlaku, dan segera membetulkan langkah serta strategi dalam usaha-usaha membebaskan Palestin,” katanya.

 

 

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian