Najib khianati Baitulmaqdis, Masjid Al-Aqsa: PAS

 

 

BANGI, 28 Jamadilawal 1439H, Rabu – PAS menyifatkan tindakan kerajaan membenarkan kakitangan diplomatik rejim pengganas Israel masuk ke negara ini bagi menghadiri persidangan anjuran Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), sebagai perbuatan melampau dan terkutuk.

Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dr Riduan Mohd Nor hairan bagaimana Kuala Lumpur yang tiada hubungan diplomatik dengan Tel Aviv, boleh membenarkan diplomat rejim Zionis itu masuk ke negara ini secara sah.

“Apakah Putrajaya telah mengubah polisi sehingga musuh Islam dan masyarakat antarabangsa itu sudah mempunyai hubungan rasmi dengan Putrajaya dalam diam tanpa pengetahuan umum.

“Apa alasan kerajaan membenarkan mereka hadir dalam persidangan ini? Diugut, dipaksa oleh kuasa dunia atau mahu berlunak dan berlembut dengan rejim Zionis?

“Apakah Putrajaya sudah melupakan kekejaman rejim Zionis Israel yang membunuh jutaan umat Islam di Palestin, mereka menjarah tanah dan merampas semua hak sehingga akhirnya tanah umat Islam Palestin tinggal sekangkang kera.

“Bagaimana Putrajaya boleh berlunak dengan tangan-tangan yang mahu merobohkan Masjid Al-Qasa serta Baitulmaqdis yang menjadi kota suci umat Islam,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Malah, lebih menyedihkan lagi, katanya, Putrajaya baru sahaja menganjurkan Himpunan Solidariti Al Aqsa penghujung tahun lalu, tetapi dua bulan kemudiannya membenarkan serta menjemput wakil Israel datang ke Malaysia menghadiri persidangan.

“Dalam hal ini, PM telah melakukan satu dosa yang besar ke atas umat Islam dengan penganjuran persidangan ini. PM mesti memohon maaf dan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap umat Islam seluruh dunia.

“Ia ibarat satu pengkhianatan terhadap Baitulmaqdis dan Masjid Al-Aqsa serta menjadi sejarah hitam yang dirobek bahawa Israel dengan mudah menjejakkan kaki ke Malaysia bagi menghadiri persidangan yang dianjurkan oleh kerajaan,” katanya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, keadaan ini hanya menunjukkan kerajaan telah mengamalkan sikap hipokrit terhadap umat Islam di Malaysia.

“Membenarkan kehadiran Israel bererti mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara dan kerajaan yang sah,” katanya.

Terdahulu, media Israel melaporkan delegasi kerajaan Zionis itu disertai bekas Menteri, Ofir Pines, serta pegawai-pegawai kanan lain.

Bahkan, ketua delegasi mereka David Roet mendakwa secara terang-terangan dalam media sosial bahawa beliau datang ke negara ini menggunakan pasport Israel.

The post Najib khianati Baitulmaqdis, Masjid Al-Aqsa: PAS appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sumber

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Dr Mat Rofa bodoh? Pensyarah dan pelajar universiti tempatan juga bodoh?

ASEAN tolak cadangan halalkan beberapa jenis dadah

Forum Maal Hijrah 1443H: Cabaran Menghadapi Norma Baharu: Masalah Kesihatan Mental, Peranan Agama Sebagai Penyelesaian